Alkotások virágokból és minden másból

Sziasztok Kedves olvasóim!:) A blogot azért hoztam létre, hogy minél több kedves, szép, kreatív és érdekes alkotást készíthessünk együtt. Ha kíváncsi vagy, hogy milyen egyszerű szépet alkotni, olvass bele a blogba! Ha bármilyen kérdésed, kérésed van keress bátran: takacs.zita@gmail.com Sok sikert, jó munkát! :)Szabóné Takács Zita

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Állandó oldalak

Tök asztaldísz

2014.10.13. 15:41 :: Zita Szabóné Takács

Az ősz egyik kedvence a sütőtök - ami mindazon felül, hogy finom - dekorálás szempontjából is jó alapanyag. Én most egy asztaldíszt készítettem belőle. Elkészítése egyszerű és nagyon látványos dísze lesz lakásunknak, vagy akár vendégségbe is vihetjük.

Alapanyagok:

  • sütőtök
  • vizes tűzőhab (oázis)
  • legalább 2 féle "virág" - én rézvirágot és bogyót használtam
  • valamilyen zöld, akár többféle is, és/vagy akár őszi levél

 

Szerintem napjainkban a rézvirág kicsit elhanyagolt virág, régen szinte minden nagymama kertjében megtalálható volt. Számomra igen kedves virág, hiszen sokszínűségével az ősz igen üde színfoltját képezi.

Virág_35_k.jpg

Elkészítés

  1. Sütőtök előkészítése
    A sütőtök megválasztásánál arra figyelj, hogy lehetőleg az alsó rész, amit használni fogsz egészséges legyen. Levágjuk a tetejét, kimagozzuk és én ezen felül még tovább mélyítettem a részt.
  2. Vizes tűzőhab előkészítése
    Nagyjából akkorára vágom a tűzőhabot, hogy a tök felső egyharmadába lehessen bele szorítani és egy kicsit még a tök felett kilógjon - 3-4 cmt. Ezt követően beáztatom, majd egy kicsit kinyomkodom belőle a vizet.
  3. Növények előkészítése
    A növényeket lehetőség szerint ferdén vágjuk el, mert így jobb a nedvszívó képességük. Ha ez nem sikerül annyi a fontos, hogy éles szerszámmal vágjuk le, mert a letört virágot nem lehet jól beleszúrni a tűzőhabba.
  4. Dekorálás
    Én minden esetben a "kitöltő" növényekkel szoktam kezdeni és utána helyezem el a "fő" virágokat. Jelen esetben a leveleket tettem körbe, utána a bogyókat szúrtam az oázisba. Amennyiben apró virágokkal díszítesz, úgy sokkal több növényre van szükség. Szerintem ennek az előnye, hogy sokkal többszínű lesz az alkotás. Természetesen a több növény miatt az elkészítés hosszabb időt vesz igénybe.
    Minden esetben figyelj arra, hogy a tűzőhab sehol ne látszódjon ki!

Tipp: A vizes tűzőhabot soha ne nyomkodd a víz alá, hagyd hogy megszívja magát. Így sokkal tovább tartja a vizet. A tartósságot tovább fokozza, ha időnként vízzel lespricceled.

Készítsd el Te is - gyors, olcsó és az eredmény látványos :)

Szólj hozzá!

Címkék: csináld magad ősz tök asztaldísz rézvirág DIY

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativvirag.blog.hu/api/trackback/id/tr96787303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása