Alkotások virágokból és minden másból

Sziasztok Kedves olvasóim!:) A blogot azért hoztam létre, hogy minél több kedves, szép, kreatív és érdekes alkotást készíthessünk együtt. Ha kíváncsi vagy, hogy milyen egyszerű szépet alkotni, olvass bele a blogba! Ha bármilyen kérdésed, kérésed van keress bátran: takacs.zita@gmail.com Sok sikert, jó munkát! :)Szabóné Takács Zita

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Állandó oldalak

Így készült - Adventi koszorú

2013.11.21. 11:31 :: Zita Szabóné Takács

Én már elkészítettem piros-szürke adventi koszorúnkat. Röviden leírom, hogy milyen szempontokat vettem figyelembe - ezeket Neked is érdemes végig gondolnod - és dióhéjban azt, hogyan is készült.

1. Hova szeretném tenni a "koszorút"?  - én egy félfalra szántam a koszorúmat, így egy hosszúkás dísz mellett döntöttem. Ebből adóódóan később akár a karácsonyi asztalra is lehet majd tenni, mivel hosszúkás, így nem fog senkit zavarni a vacsoránál.

2. Milyen színeket szeretnék használni? - A domináns szín a piros és az ezüst, ezt natur/barna színek közé ágyaztam.

Nálam nagyon fontos szempont volt a tartósság, hiszen már elég korán elkészítettem a koszorút, így én nem használtam örökzöldeket.

Az elkészült alkotásomról egy mozaik fotó:

hosszúkás-koszorú-piros,ezüst.jpg

Így készült - lépésről, lépésre:

  1. Először az alapot kell elkészíteni.

A speciális forma miatt én a hungarocelt választottam. Ahogy a képen is látszik a gyertya kicsit magasabban helyezkedik el. Ezt úgy oldottam meg, hogy két különböző méretű téglalapot vágtam ki hungarocelből és ezeket visszahajlított drótokkal összeillesztettem/erősítettem. Az alap elkészítéséhez hozzá tartozik az is, hogyan fogom ezt eltakarni. Én ehhez natúr színű szizált választottam a tetejére, az oldalára pedig fa hatású növény darabokat ragasztottam. A szint eltölásból adódó magasságot fahéjjal takartam el - akár a teljes külső részre lehetett volna fahéjat is választani. DSC_0066.jpg

2. Gyertyák és az alap további takarása

Az alap után el kell dönteni, hogy hova szeretnénk a gyertyáinkat elhelyezni, hiszen ezek lesznek a domináns elemek a koszorúnkon, minden más kicsit alárendelt szerepet kap. Én a gyertyákat pici agyag cserepekbe tettem, amit előtte piros színnel festettem le. Hogy stabilan álljon a gyertya, a gyertyákat gyertyatűkre szúrtam, úgy szorítottam a cserépbe és végül a cserepeket az alapra ragasztottam. A gyertyák elhelyezésénél fontos szempont, hogy ne legyen a közelében gyúlékony anyag. A 4 gyertyánál valahogy meg szoktuk különböztetni az utolsó gyertyát - én hópelyheket ragasztottam rá, illetve a legvégén szallagot, valamint egy rénszarvast tettem még mellé. A megkülönböztetés történhet színnel is (más színű a gyertya), vagy akár csak az elhelyezésben (teljesen elkülönülve tesszük a koszorúra)

A gyertyák után az alapot tovább takartam, amihez a szizálhoz hasonló- natur színű mohát használtam. - a gyertya tű eltakarásához is tettem ebből a mohából.

DSC_0067.jpg

3. Díszítés - nagy díszektől a kicsiig

A dekorálást érdemes a nagy hangsúlyos díszekkel kezdeni és ezt követően a pici apró/hely kitöltő elemeket felragasztani. A kicsi díszek esetében mindig figyeljünk arra, hogy csoportosan helyezzük el őket, vagyis mindig több apróság legyen egymás közelében. Végül az üres helyeken, ahol még kilátszik a hungarosell alap, ki kell tölteni a natur színű mohával. A díszek rögzítéséhez ragasztópisztolyt használtam.

Ha még nem volt korábban saját készítésű adventi koszorúd, akkor nem biztos, hogy ezzel érdemes kezdeni, hiszen ez egy elég idő és anyag igényes munka. Hamarosan bemutatok olyan készítést is, ami ettől sokkal egyszerűbb/olcsóbb és akár gyerekekkel is elkészíthető.

Szólj hozzá!

Címkék: advent piros ezüst koszorú így készült DIY

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativvirag.blog.hu/api/trackback/id/tr545647623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása